İçeriğe geç
10 Ekim 2026, Cumartesi
TÜRKSANAYİ

Sanayi · Teknoloji · Yatırım

Sermaye kaybı olan şirketlere sağlanan kolaylığın süresi 2028'e uzatıldı

Sermaye kaybı yaşayan veya borca batık şirketlerin hesaplamalarında bazı kur farkı zararları ile giderlerin dikkate alınmaması imkanı 1 Ocak 2028'e kadar uzatıldı.

Sermaye kaybı olan şirketlere sağlanan kolaylığın süresi 2028'e uzatıldı

Ticaret Bakanlığınca hazırlanan, Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı maddesinin uygulanmasına ilişkin tebliğ değişikliği Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Düzenleme, sermaye kaybı olan veya borca batık şirketlerin durumuna ilişkin hesaplamaları kapsıyor.

Yeni düzenlemeye göre, henüz ifa edilmemiş yabancı para cinsinden yükümlülüklerden doğan kur farkı zararlarının tamamı hesaplamalarda dikkate alınmayabilecek. Ayrıca 2020 ve 2021 yıllarında tahakkuk eden kiralama giderleri, amortismanlar ve personel giderleri toplamının yarısı da hesaplamaların dışında tutulabilecek.

Bu imkan, 1 Ocak 2028'e kadar yapılacak hesaplamalar için geçerli olacak; uygulama daha önce 1 Ocak 2027'ye kadar yapılacak hesaplamaları kapsıyordu. Değişiklik, belirtilen zarar ve giderlerin sermaye kaybı veya borca batıklık hesaplarındaki ele alınış süresini uzatıyor.

Haberin kaynakları: E2E Kaynagi (10.10.2026) · AA Ekonomi (10.10.2026) · BloombergHT (10.10.2026) · Ekonomim (10.10.2026) · TRT Haber — Ekonomi (10.10.2026) · Dünya (10.10.2026)

Öne çıkan olgular ve alıntılar

  • doğrulanmadı Tebliğ değişikliği Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. "Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan "6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı Maddesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ", Resmi Gazet..." kaynakta oku
  • doğrulanmadı Belirtilen kur farkı zararları ile giderlerin hesaplamalarda dikkate alınmaması imkanı 1 Ocak 2028'e kadar uzatıldı. "Buna göre, söz konusu şirketlerin henüz ifa edilmemiş yabancı para cinsinden yükümlülüklerden doğan kur farkı zararlarının tamamı ile 2020 ve 2021 yıllarında tahakkuk eden kiralamalardan kaynaklanan g..." kaynakta oku
  • doğrulanmadı Uygulama daha önce 1 Ocak 2027'ye kadar yapılacak hesaplamaları kapsıyordu. "Söz konusu uygulama, daha önce 1 Ocak 2027'ye kadar yapılacak hesaplamaları kapsıyordu." kaynakta oku

Rakamlarla

2.028
Tarih
ölçüm: 2028-01-01
doğrulanmadı
2.027
Tarih
ölçüm: 2027-01-01
doğrulanmadı

Düzeltme / başvuru

Yanlış veya eksik bilgi mi var? Bildirin; inceleyip e-posta ile dönelim.